الرئيسية / أخبار تضامن / إتفاقية تعاون بين البنك الأردني الكويتي وجمعية معهد تضامن النساء الأردني 

إتفاقية تعاون بين البنك الأردني الكويتي وجمعية معهد تضامن النساء الأردني 

أيار 2022– وقّع البنك الأردني الكويتي إتفاقية تعاون مع جمعية معهد تضامن النساء الأردني، وهي جمعية أردنية تعنى بحقوق المرأة الأردنية والدفاع عن قضايا وحقوق النساء والفتيات وضحايا العنف والتمييز وتمكين النساء، وتمتعهن بحقوقهن وحرياتهن على أساس العدالة والمساواة وتكافؤ الفرص، وتعزيز مكانتهن في المجتع من خلال إشراكهن في عمليات صنع القرار والوصول إلى المواقع القيادية.

وتأتي هذه الخطوة تماشياً مع ثقافة البنك الأردني الكويتي ومكوِّن أساسي من مكونات قيمُه التي يسعى إلى إرسائها وتأكيدها وإيماناً منه بأهمية تقديم الدعم للمبادرات التي تسهم في تمكين المرأة وتعزيز مكانتها في المجتمع، وإشراكها في عمليات صنع القرار ومراكز القيادة في المؤسسات، ومساعدتها على تحقيق أمنها واستقلالها المالي، حيث يواصل البنك إتخاذ العديد من الخطوات الفاعلة التي من شأنها رفع مساهمة المرأة في سوق العمل، عدا عن توفيره لبيئة عمل داخلية محفزة ومشجعة للموظفات أنفسهنّ.

ومن الجدير بالذكر أن هذا التعاون متعدد الأوجه، ويرتكز على تطوير واستدامة جوانب مختلفة من المجتمع من خلال مبادرات ونشاطات متنوعة تسهم في خدمة عدة قطاعات وهي المساواة بين الجنسين وبناء الشراكات لتحقيق الأهداف ذات العلاقة بالتنمية المستدامة.

Jordan Kuwait Bank Signs a Cooperation Agreement with Solidarity is Global Institute

May 2022 – Jordan Kuwait Bank (JKB) signed a cooperation agreement with Solidarity Global Institute (SIGI) – an association that focuses on women’s rights development, and that contributes to combating violence and discrimination against women and girls, the empowerment of women,  and advocates for women’s rights and freedom on the basis of justice, equality and equal opportunities, and improve their status in society through their economic and political participation.

This cooperation agreement is in line with Jordan Kuwait Bank’s values that affirms the importance of supporting initiatives that contribute to the empowerment of women, engage them in decision-making and helping women to obtain leadership positions, and achieve financial security and independence. JKB continues in taking effective steps to increase and support women in the labor market, additionally the Bank provides a stimulating and encouraging internal work environment for its female employees.

It is worth noting that this multifaceted cooperation is based on the development and sustainability of various aspects of society through numerous initiatives and activities that contribute to supporting several areas including gender equality and building partnerships to achieve Sustainable Development Goals.